Caraş-Severin, Romania

REŞIŢA – Aleşii reşiţenilor discută ceea ce justiţia a hotărât deja: soarta parcărilor, pierdute de primărie în instanţă, dar şi cea a funicularului, în cazul căruia s-a decis deja demolarea…

Acest sfârşit de lună se anunţă unul „torid“ din punct de vedere administrativ, pentru că în şedinţa de consiliu de marţi, 27 ianuarie, aleşii urbei vor avea de discutat, pe ordinea de zi, atât problema funicularului, cât şi cea a celor două servicii date în administrare privată, vizând parcările publice cu plată şi activităţile de ridicare a autovehiculelor parcate neregulamentar.

Vizavi de obiectivul de deasupra centrului urbei, Mihai Stepanescu, primarul Reşiţei, a tras câteva concluzii: „În percepţia mea, acest funicular de calcar este într-adevăr un obiectiv important pentru Reşiţa şi reşiţeni. Dar integrat într-un interes major. Dacă e s-o gândim economic, nu se câştigă nimic. Pentru că au mai fost tratate asemănător anumite relaţii sau tranzacţionări şi vedeţi unde s-a ajuns. S-au vândut, poate pe bani puţini sau mulţi, anumite obiective, uzine, dar fără niciun scop precizat. Eu cred că ar trebui s-o gândim cumva extins, pentru că un obiectiv poate să aibă şi altă funcţie decât cea economică – şi cred că ştiţi la ce mă refer aici –, şi cea estetică, şi turistică, şi cea industrială, pentru că tot vorbim de turismul industrial, o componentă a turismului. Eu aş vrea să promovez Reşiţa prin orice. Dar e nevoie, pe lângă idei şi energie, şi de consens – atâta cât poate fi vorba de consens –, de idei concrete şi susţinute. Aşa Gică Contra putem fi mulţi dintre noi, mai ales că nu prea suntem perfecţi, cred, nicicare dintre noi. Asta am făcut şi le recomand şi altora să facă la fel. Cei care vor să înveţe de la noi, de la Reşiţa şi reşiţeni, cum se stopează declinul, cum se caută îmbunătăţirea calităţii serviciilor, să vină, uşa este deschisă! Pentru că şi noi am făcut schimburi de experienţă la instituţiile pe care le-am condus, inclusiv de când sunt la primărie, la alte instituţii similare, şi la fel vom face“.

Vizavi de problema parcărilor administrate privat, la nivelul municipalităţii au fost convocaţi liderii grupurilor politice, responsabilii din cadrul serviciilor şi direcţiilor primăriei, care au legătură directă sau indirectă cu administrarea parcărilor, cu gestionarea lor, cu ridicarea maşinilor, şi s-a stabilit că există două variante.

„Sunt de fapt două servicii, cu diferite conexiuni, şi ar trebui să le oferim firmei sau să cumpărăm cu nişte valori într-un caz mai mari decât cele trecute în evaluările noastre, şi ca atare ar fi un al doilea proiect important sau sensibil pentru şedinţa consiliului local de la sfârşitul lunii ianuarie, spune primarul Mihai Stepanescu. Trebuie cumpărată o maşină de ridicat autoturisme, un autocamion, diferite utilaje. Sunt două servicii, unul de ridicare a maşinilor, cu nişte mijloace fixe aferente acestui serviciu, respectiv gestionarea unor parcări cu plată. În consiliul local s-a stabilit în sfârşit numărul parcărilor la 12, cu 641 de locuri prevăzute a fi cu plată, care însă nu sunt de ajuns pentru a gestiona corespunzător activitatea, din punctul de vedere al firmei care a câştigat procesul cu primăria. Dacă doresc să le administreze cu acest număr, foarte bine. Dacă nu, să renunţe! Au timp şi dânşii să se pronunţe pentru că au avut loc mai multe întâlniri aici, la sediul primăriei, la unele n-au putut să vină, la ultimele două am participat şi eu împreună cu o serie de consilieri, de colegi din cadrul serviciilor primăriei. Şi ca atare ar trebui, tot în ianuarie, să nu mai lungim foarte mult, să aflăm ce se întâmplă cu parcările cu plată şi cu ridicarea maşinilor parcate necorespunzător“.