BOCŞA – Sau cum să-ţi dai mai toţi banii pe facturi la gaz care nu ţi-au ajuns la timp. Este povestea unui bocşean care s-a confruntat cu problema înaintea sărbătorilor.
Iosif Roiescu, un bocşean cititor al Jurnal CS, s-a adresat redacţiei pentru a se plânge de o problemă pe care o are cu distribuitorul de gaz. Pe scurt, omul s-a trezit cu somaţie cum că nu şi-ar fi achitat consumul, pentru ca abia ulterior să primească facturile pe care nu i le transmisese până atunci nimeni. Ca de altfel toţi locatarii blocului 1, scările 1 şi 3 de pe strada Sadovei din Bocşa. „Vă daţi seama, să ai o pensie de 6-700 de lei şi să te trezeşti în luna decembrie că ai trei facturi restante. De unde să plăteşti, mai ales că era în prag de sărbători, spune bocşeanul“. Plicurile cu facturile n-aveau menţionată pe ele nicio dată, aşa cum apărea în cazul celor de odinioară, transmise prin Poşta Română.
Chiar dacă n-a primit facturile la timp, a primit o notificare potrivit căreia, dacă nu plăteşte, rămâne în toiul iernii fără gaz. Omul spune că a trebuit să achite în plus şi o taxă de 20 de lei pentru respectiva somaţie şi că a încercat reclame problema legată de facturi la E.ON, la Reşiţa şi la Târgu Mureş, însă nu a reuşit să stea direct de vorbă direct cu cineva. La Reşiţa s-ar fi dat vina pe faptul că Poşta e prin greve, deşi nu instituţia respectivă distribuie plicurile. La Târgu Mureş n-a reuşit să stea de vorbă cu un operator, încurcându-se în iţele robotului telefonic. „Fac aşa încât nu ajungi să vorbeşti cu o persoană care să te îndrume, să-ţi răspundă“.
Aşa că am sesizat distribuitorul de gaz întrebând totodată ce ar trebui să facă abonaţii în situaţia în care nu-şi primesc facturile şi dacă serviciul de curierat are vreo răspundere în astfel de cazuri.
„Procesul de distribuire a facturilor emise de E.ON Energie România către cei peste 3 milioane de clienţi ai companiei noastre se desfăşoară în cea mai mare măsură în condiţii optime. Dar, din diverse motive, nu este exclusă şi apariţia unor cazuri de întârziere, ne transmite Florentina Maghiar, specialist comunicare din partea E.ON. Compania noastră depune toate eforturile pentru a preveni apariţia unor eventuale disfuncţionalităţi în ceea ce priveşte livrarea facturilor şi de aceea feedback-ul primit de la clienţii noştri este foarte important pentru a putea interveni punctual şi prompt în remedierea acestora“.
Totuşi, în cazul în care facturile nu ajung în intervalul obişnuit, pentru a evita drumurile până la Centrul de Relaţii cu Clienţii, serviciul poate fi contactat telefonic – în zilele lucrătoare ale săptămânii, între orele 8.00 şi 20.00 – la numărul gratuit 0800/800.366 sau la cel taxabil cu tarif normal 0265/200.366. Facturile se mai pot cere pe e-mail, la serviciiclienti@eon-romania.ro, prin fax, la numărul 0265/200.367, sau prin poştă, la OP 1, CP 10 Târgu Mureş.
Trebuie totuşi subliniat că, în orice situaţie, plata trebuia făcută în baza unei facturi, care ar fi trebuit comunicată la timp. Chiar dacă situaţia este una regretabilă şi de evitat, potrivit celor de la E.ON, clienţii societăţii au la dispoziţie un termen maxim de 45 de zile de la data emiterii facturii, în care aceasta poate fi achitată fără perceperea de penalităţi. Totodată, platforma online permite celor cu abilităţi IT să acceseze factura electronică, să transmită indexul autocitit al contorului, dar şi să obţină o serie de alte informaţii.