CARAŞ-SEVERIN – Prioritatea „zero“ a Consiliului Judeţean e încetarea contractului de concesiune pentru aeroportul din Caransebeș şi degrevarea bunurilor de sarcini .
În cadrul şedinţei de miercuri a Comisiei de Dialog Social din cadrul Prefecturii, un subiect arzător a fost soarta aeroportului din Caransebeş. Secretarul general al Consiliului Judeţean, Darian Ciobanu, a făcut o sinteză privind proprietatea și utilitatea, precum și strategia de dezvoltare a obiectivului pentru viitorul apropiat. El a revenit însă cu istoricul litigios avut cu Aeroportul SA, care a debutat în 2015 din cauza neplăţii redevenţei, iniţial de 170 de mii de lei, care ulterior, prin suplinirea hectarelor a ajuns la 65 de mii de euro, cu precizarea că acest contract de concesiune a fost forţat şi are ca obiect activităţi aeroportuare necesare exploatării pistei. De asemenea, a făcut trimitere la ce s-a scris în presă în ultima perioadă, şi anume că un acţionar cu acţiuni puţine vrea să facă un liceu privat de aviaţie: „N-am primit nici o adresă în sensul ăsta, am văzut articolele în presă, însă dânsul nu e nici administrator, ci e posesorul a trei acţiuni. Din punctul nostru de vedere excede obiectului de activitate, pe de o parte, iar pe de alta, total neprocedural, nici măcar nu ne întreabă, pentru că bunurile sunt proprietatea publică a judeţului. N-avem nimic împotrivă să le facă bunurile private ale societăţii, prioritatea «zero» a Consiliului Judeţean şi a mea personală e să încetăm contractul de concesiune şi să degrevăm bunurile de orice sarcini“.
Pledând pentru acest teren, Ciobanu a argumentat: „Noi stăm acolo pe o mină de aur. Terenul de 197 de ha e un teren intravilan. Conform grilei notarilor, preţul unui teren intravilan în Caransebeş e de 10 euro pe metrul pătrat. Doar terenul, fără clădiri şi alte elemente care-i cresc valoarea intrinsecă, şi-anume centura Caransebeşului, ar fi de 19 milioane 700 de mii de euro, doar terenul. De aici bănuim, deşi nu avem nici o certitudine, că e interesul unora şi altora «să dezvolte» aeroportul“.
După prezentarea materialului, liderul BNS Reşiţa, Nicolae Drăgan, a intervenit spunând că e vorba de o luptă cu sistemul: „De la început, ca de obicei, sindicatele au stipulat că a fost singurul aeroport din România care a fost privatizat de către un consiliu judeţean. Trebuia urmărită investiţia. Eu am fost personal acolo şi am spus că aşa zisa investiţie de 2 milioane de dolari nu s-a făcut. S-a făcut o împrejmuire şi unii au înghiţit-o. E păcat, pentru că acest judeţ avea şi are nevoie de un aeroport funcţional. Am depus un material prin care demonstrăm că puteau să vină aeronave charter, nu ale noastre, ci ale companiilor de turism, fiindcă în 40 de minute erau la Herculane sau pe Muntele Mic. Toţi vorbim de dezvoltarea judeţului pe axa turism, de aceea sper ca Consiliul Judeţean să se lupte cu sistemul. Ar fi o oportunitate majoră pentru judeţul nostru“.
Intrând în pielea avocatului diavolului, Dumitru Micu, reprezentantul patronatelor, a remarcat că terenul în speţă nu era intravilan la data privatizării, ceea ce ridică semne de întrebare vizavi de trenarea rezolvării cazului. Optimist, prefectul Matei Lupu a declarat: „Am încredere în preşedintele Consiliului Judeţean şi în secretarul general, pentru că din discuţiile purtate şi informarea prezentată, chiar se zbat pentru interesul judeţului, să aducă înapoi acest teren. Sper să reuşească să taie panglica la aeroportul din Caransebeş“.