REŞIŢA – Primarul Ioan Popa este decis să rezolve problemele de urbanism, de aspect şi de trafic din zona Prescom-CET (Kaufland, Lidl, Penny), inclusiv prin demolarea clădirilor care sunt „cu fundul la Bârzava“, chiar dacă ele se află sub sechestrul DIICOT.
Noua platformă comercială Prescom-CET a ridicat serioase probleme de fluiditate a traficului. După ce iniţial clienţii de acolo aveau serios de ocolit pentru a intra sau a ieşi din magazine, acum lucrurile s-au mai schimbat un pic, însă problema rămâne. Consilierul local Mihail Boru a ridicat în faţa primarului Ioan Popa propunerea unui semafor în zona Lidl-Kaufland (podul CET, 7 Noiembrie), eventual după terminarea aleii de promenadă. Şeful administrativului reşiţean spune că a găsit deja soluţia, însă şi-a arătat şi dezamăgirea faţă de felul în care decurg unele lucruri vizavi de justiţie şi afacerile de pe malurile Bârzavei.
„Într-adevăr, după deschiderea celor două supermarketuri s-a creat un mic ambuteiaj în zona respectivă, oamenii nu pot ieşi de pe pod şi am sesizat acest lucru, ne lămureşte primarul Ioan Popa. În consecinţă, ca primă măsură pe care am luat-o, de comun acord cu dl. Sălăjan de la Poliţia Circulaţie Reşiţa, mutăm staţia de autobuz în amonte de pod, trecerea de pietoni rămâne tot în amonte de pod, o desfiinţăm pe cea din aval şi vom pune un bumper. Din toate cele pe care le-am desfiinţat în urmă cu doi ani, vom pune un bumper acolo, astfel încât să determinăm pe cei care coboară pe bulevard să reducă viteza şi să putem ieşi de pe lateral. Şi spuneam că odată cu proiectul tramvai acea zonă va fi una semaforizată. Şi eu aştept cu nerăbdare definitivarea procesului legat de clădirea de pe malul Bârzavei, cea de pe strada Fântânilor de acolo, fostul Vintage, pentru că în momentul în care demolăm clădirile respective putem să deschidem o cale de acces şi pe podul celălalt, pe partea cealaltă, astfel încât să nu fim nevoiţi să folosim doar podul de la CET ca şi descărcare de trafic“.
Legat de mersul lucrurilor în justiţie şi de stadiul procedurilor, edilul a făcut câteva precizări: „Procesul este în derulare, nu ştiu să vă spun în ce fază, la ce instanţă. În România, niciodată nu poţi să dai o dată certă pe justiţie. Ea funcţionează bine, numai săraca este biciuită din toate părţile, toată lumea trage de ea. Ea este şi oarbă, după cum ştiţi, balanţa stă să tremure, unii trag de ea, unii vor să facă puşcărie acasă, unii vor să facă prin insule. Şi săraca justiţie e vai mama ei!“
Şeful administrativului reşiţean a precizat că în proiectul tramvai vor exista 15-16 intersecţii semaforizate, unele dintre ele cu semaforizare inteligentă, însă promite în zonă şi alte schimbări: „Acum se poate observa încet, încet, de ce am vrut să demolez şi de ce ne judecăm şi vrem să demolăm acea clădire de la Vintage, de pe malul Bârzavei. Pentru că trebuie să facem legătura rutieră în partea cealaltă, între cele două zone. Vedeţi că e o anomalie acum. Tu vii pe pod la 7 Noiembrie, intri în Kaufland, şi nu poţi să penetrezi dincolo pentru că nu poţi să faci o legătură între ele. După se face breteaua prin Mociur, foarte multă accesibilitate în zona aia vine de pe partea cealaltă a Bârzavei, şi vom scădea presiunea de pe Triaj, de pe Bulevardul Revoluţia din Decembrie. Sunt lucruri la care ne-am gândit, le ştim. Şi ţin să anunţ că acele clădiri de pe malul Bârzavei care stau cu fundul la Bârzava, vor fi demolate! Dar nu în varianta pe care o doresc unii, să le dăm bani pe ele. Nu! Vor fi demolate pentru că ele au fost ridicate fără autorizaţie de construcţie! Chiar dacă ele sunt sub sechestrul DIICOT, le vom demola“.