Caraş-Severin, Romania

CARANSEBEŞ – 9 din cei 12 kilometri ai centurii de ocolire a Caransebeșului au fost închiși, începând de vineri, pentru reparații la podul de la Valea Mare.

În anul 2011, în luna decembrie, pentru a respecta condițiile finanțării cu fonduri europene, conducerea CNADNR și Ministerul Transporturilor au inaugurat centura Caransebeș, deși aceasta nu era finalizată. Ca să scape de orice responsabilitate de întreținere, reparații și deszăpeziri, Prin Hotărâre de Guvern, Ministerul Transporturilor a scăpat şi de traseele din municipiu, transferându-le, la începutul anului 2012, către administrația locală, odată cu responsabilităţile pentru întreţinere, reparaţii şi deszăpeziri.

Odată cu venirea primăverii, în mai 2012, constructorul Copisa a continuat lucrările la centură, iar Consiliul Local a decis ca, timp de trei luni, circulaţia să fie deviată prin Centrul Istoric al Caransebeşului, cu condiția ca firma respectivă să repare toate defecțiunile apărute în stratul de rulare, promisiune neonorată nici până astăzi.

În prezent, viaductul de la Valea Mică de pe centură, de la km 7+374, trebuie reparat, iar traficul greu deviat pe alte rute timp de 75 de zile, conform deciziei CNADNR.

Consiliul Local Caransebeș este de acord și cu devierea traficului prin centrul municipiului, dar numai cu condiţia reparării tuturor stricăciunile din anul 2012 și de refacere a covorul asfaltic după această perioadă de tranzit.

Însă cine plătește aceste reparaţii? Drumul fiind al municipalității, CNADNR nu poate cheltui bani publici iar constructorul, nefinalizând lucrarea ce este oficial nerecepționată de minister și având sume neîncasate de la beneficiarul CNADNR, nu este dispus să facă aceste cheltuieli suplimentare.

„Greșeala și graba conducerii Ministerului de a preda aceste drumuri și a scăpa de responsabilități, în contextul în care nu au recepționat centura, ne-au dus acum la această situație destul de încurcată, noi având restricții de tonaj în Centrul Istoric și clădiri monument în pericol de prăbușire. Așa este, de exemplu, prima clădire cu etaj din Caransebeș, fostul sediu al Parchetului de pe lângă  Judecătoria Caransebeș“, ne-a declarat primarul Marcel Vela.

Ca soluție pentru detensionarea acestei situații, edilul-șef a spus că sunt două variante pe care le-a propus joi, 16 mai,, la București, conducerii CNADNR – fie devierea traficului pe o bretea paralelă cu centura, pe străzi adiacente sau prin pășunea oraşului, în zona viaductului cu probleme, fie Consiliul Local să predea printr-un HCL  tot traseul către CNADNR, cu condiția reparării străzilor afectate înainte de deviere și a efectuării reparațiilor capitale, după revenirea traficului greu pe varianta ocolitoare a municipiului Caransebeș.

Până se decide CNADNR, toate autovehiculele de mare tonaj, conform comunicatului Companiei, vor folosi rutele alternative Timișoara – Lugoj – Caransebeș, Caransebeș – Hațeg, Hațeg – Simeria, Caransebeș Reșița – Anina și Anina – Bozovici – Iablanița (intersecție cu DN 6). Interdicția de circulație pe centura Caransebeșului este valabilă până la 31 iulie 2013.