REŞIŢA – După ce programul Casa Verde a primit din liber la finanţare, Administraţia Fondului de Mediu a publicat, de curând, lista beneficiarilor. Potrivit Ministerului Mediului şi Schimbărilor Climatice, aproximativ 13.000 de persoane vor semna anul acesta contracte de finanţare pentru Casa Verde. Dintre acestea, 40 sunt din Caraş-Severin.
Valoarea ajutorului acordat prin acest program fiecărui beneficiar este de 6.000 de lei – pentru instalaţia de producere a energiei termice pe bază de peleţi, brichete, tocătură lemnoasă – şi de 8.000 de lei, pentru instalarea pompei de căldură. Pentru a intra în posesia acestor fonduri, cei 40 de cărăşeni trebuie să se prezinte, la sediul Agenţiei Judeţene pentru Protecţia Mediului Caraş-Severin, până la data de 22 septembrie, pentru semnarea contractelor de finanţare.
„Programul privind instalarea sistemelor de încălzire care utilizează energie regenerabilă, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încălzire“, denumit popular Casa Verde, a fost blocat în 2012, din cauza lipsei de fonduri. Vara aceasta, în iulie, a fost reluat, suma alocată la nivel naţional pentru continuarea sa fiind de 134.230.589,78 de lei. Din acest cuantum, judeţului Caraş-Severin i-a fost alocată suma de 1.092.680 lei.
„30 din cei 40 de cărăşeni care urmează să primească finanţare în cadrul acestui program s-au prezentat deja la sediul nostru pentru semnarea contractelor. Ceilalţi mai au la dispoziţie zece zile pentru a face acest lucru. Până la această dată, au fost depuse şi şapte cereri pentru decontarea cheltuielilor, ceea ce înseamnă că oamenii şi-au executat deja lucrările. După semnarea contractelor de finanţare, beneficiarii au la dispoziţie un an pentru instalarea sistemelor de încălzire“, ne-a declarat Mirela Ianoşi, purtătorul de cuvânt al Agenţiei Judeţene pentru Protecţia Mediului Caraş-Severin.
Pentru semnarea contractului, beneficiarul se prezintă la APM Caraş-Severin cu următoarele documente actualizate: extras de carte funciară pentru imobilul în care se implementează proiectul aprobat -în original; extras de cont bancar, valid la data semnării contractului până la finalizarea contractului (12 luni) – în original; copie după cartea de identitate a beneficiarului (titular contract); procură notarială (dacă este cazul) – în original; autorizaţie de construire validă la data semnării contractului (dacă este cazul) – în original sau în copie legalizată.