REŞIŢA – La asta se va ajunge, spun oficiali din sistemul educaţional, însă situaţia nu este deloc negativă.
O problemă a fost generată la nivel naţional, în sistemul educaţional, în momentul în care instituţiile care se ocupau de formarea continuă a dascălilor au trecut prin tot felul de transformări şi s-au preluat una pe alta, dând într-un final naştere instituţiei care este cunoscută astăzi drept CNFP (Consiliul Naţional de Formare a Personalului din Învăţământul Preuniversitar). Pe scurt, după desfiinţarea şi preluarea uneia dintre verigi, toate cursurile pe care le-au făcut dascălii au intrat pe linie de aşteptare în ceea ce priveşte diplomele care să ateste absolvirea acestora. Au existat zvonuri că documentele vor fi emise de către ministerul de resort, apoi că de către CNFP, pentru ca situaţia să se prelungească deja de câţiva ani.
Trebuie spus că fiecare dascăl trebuie să participe la cursuri de formare continuă şi să acumuleze un anumit număr de credite. Chiar dacă neobţinerea acestor credite nu aruncă dascălul în afara sistemului, atunci când este vorba despre transfer, gradaţie de merit sau orice alt pas făcut în carieră, doritorul trebuie să facă dovada creditelor. Cum? Aici intervine tocmai problema lipsei documentelor.
La nivel naţional, între timp, a fost derulat, pe bani europeni, un program intitulat „Instruire în societatea cunoaşterii“, prin care în toate judeţele ţării au ajuns carduri ce pot fi personalizate pentru fiecare dascăl, cititoare pentru acestea, o bază de date fiind întocmită la nivel naţional.
Cu alte cuvinte, fiecare card oferea posibilitatea consultării unor informaţii legate strict de titular, iar sistemul ar putea fi folosit şi pe viitor, pentru a face dovada creditelor profesionale transferabile, după cum ne-a explicat prof. Tudor Deaconu, directorul Casei Corpului Didactic, instituţie prin care a fost derulat proiectul iniţial cu cardurile. Acesta a precizat că introducerea sistemului cardurilor ar înlătura toate neajunsurile implicate de lipsa diplomelor.
Antoniu Mocanu