REŞIŢA – La două zile după ce au lăudat şi, cel puţin la nivel declarativ, au susţinut calea ferată Anina-Oraviţa, cei de la CFR o scot la mezat.
Stupoare! Weekendul trecut, atât la Oraviţa cât şi la Anina, reprezentanţii CFR au ţinut să celebreze cei 150 de ani ai Semmering-ului bănăţean, în timp ce, în Bucureşti, cu ipocrizie, se insista pe „neinteroperabilitatea” acestei căi ferate. Un comunicat al companiei emis marţi, 24 septembrie, precizează că miercuri, 25, la Bursa Română de Mărfuri (BRM), are loc o licitaţie publică cu strigare „- etapa a XV-a – pentru închirierea a 15 secţii de cale ferată care aparţin infrastructurii feroviare neinteroperabile”.
Durata de valabilitate a contractului de închiriere este de patru ani, iar criteriul de atribuire va fi preţul cel mai mare. Potrivit comunicatului, printre secţiile de circulaţie neinteroperabile care se licitează în conformitate cu prevederile HG 642/2011 de pe raza sucursalei teritoriale CREIR Timişoara se află atât Caransebeş – Băuţar, cât şi Oraviţa – Anina.
„Operatorii economici desemnaţi câştigători sunt obligaţi să preia şi personalul CFR existent pentru asigurarea pachetului minim social existent la momentul închirierii”, se precizează, ipocrit, în poziţia CFR.
Vă reamintim că, sâmbătă, la Oraviţa, reprezentanţi ai CFR de la Regionala Timişoara au găsit numai superlative pentru calea ferată Anina-Oraviţa. Atât de bună şi, totuşi, neinteroperabilă?
Flavius Rotariu