REŞIŢA – Un procent semnificativ dintre maşini au defecţiuni care pot pune în pericol participanţii la trafic.Mai bine de 59% din cele aproape 22.500 de vehicule verificate de Registrul Auto Român în ultimele trei luni au fost găsite cu diferite probleme tehnice – legate de faruri, caroserie, pneuri, poluare peste normele admise – dar şi nereguli la documente.
Dintre autoturismele declarate neconforme, aproape jumătate au picat testul securităţii rutiere, având defecţiuni precum proasta funcţionare a farurilor şi semnalizării, starea necorespunzătoare a şasiului, caroseriei sau pneurilor, jocuri în mecanismul de direcţie sau în articulaţiile punţilor din faţă şi spate sau defecţiuni ale sistemului de frânare.
De asemenea, 20,4% din autovehiculele neconforme sunt considerate de inspectorii RAR ca prezentând pericol iminent de accident. Acestea au sisteme de frânare ineficace, elemente componente ale sistemelor de frânare deteriorate sau mecanismul de direcţie într-o stare necorespunzătoare.
Aproape 2,4% dintre autoturismele verificate au avut probleme legate de identificare, iar 6% aveau nereguli din punct de vedere al inspecţiei tehnice periodice (ITP fals, ITP expirat, lipsa de acte).
„Un procent de 36% dintre autovehiculele oprite de noi în trafic prezentau diferite probleme. Din păcate, 20% dintre maşinile oprite prezentau defecţiuni majore la sistemul de frânare, iluminat sau direcţie, fapt pentru care conducătorii auto respectivi au rămas fără talon, ba chiar unii şi fără permise. La noi vin, în medie, 60-70 de maşini pe zi pentru verificări şi certificări“, a precizat Viorel Blajovan, şeful reprezentanţei Registrului Auto Român Caraş-Severin.
Directorul general al RAR, George-Adrian Dinca, spune că rezultatele controalelor nu reflectă starea generală a parcului auto din România, deoarece echipajele mixte RAR-Poliţie opresc pentru verificare doar acele vehicule care sunt susceptibile de defecţiuni.
Flavius Rotariu