Caraş-Severin, Romania

REŞIŢA – Modul în care va funcţiona dosarul electronic al pacienţilor a fost decis miercuri prin Hotărâre de Guvern.

Dosarul Electronic de Sănătate conține o serie de informații medicale despre pacient, adunate la nivel naţional de la toţi furnizorii de servicii medicale aflați în contract cu casele de asigurări de sănătate, cu care pacientul a intrat în contact.

Astfel, se realizează o colecție de date medicale la care au acces în primul rând asigurații. Sistemul este un serviciu public furnizat de Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS) pentru toți pacienții. Inițializarea dosarului electronic de sănătate se realizează de către orice medic care deține o semnătură electronică înregistrată în SIUI. La inițializarea unui dosar, se va încărca din SIUI istoricul medical al pacientului începând cu anul 2010.

„Noi, medicii, lucrăm deja cu respectivele date în sistemul electronic şi noutăţile nu sunt atât de noi. Aşteptam aceste norme ca o formalitate, pentru că, în fapt, practica le-a implementat deja“, ne-a declarat dr. Daniel Popovici, vicepreşedintele asociaţiei cărăşene a medicilor de familie.

Informațiile stocate respectă cadrul legal în vigoare privind protecția și securitatea datelor cu caracter personal. Informațiile din dosarul electronic de sănătate sunt structurate în cinci module: modulul „Sumar de urgență“ – accesibil tuturor medicilor în vederea realizării actului medical, fără a fi necesar acordul pacientului, şi modulele „Istoric medical“, „Antecedente declarate de pacient“, „Documente medicale“ și „Date personale“ – accesibile medicilor numai cu acordul pacienților. Pacientul poate vedea oricând dacă i-a fost accesat dosarul de sănătate, cine a avut acces și la ce nivel.