CARAŞ-SEVERIN – Este vorba de un proiect de viitor, ce-i drept unul de anvergură, despre care a vorbit deschis senatorul Marcel Vela.
Dunărea este Autostrada Albastră a Europei, şi prea puţini o văd aşa şi „cam toate guvernele au cam uitat să o fructifice“. Asta a spus, în cadrul recentei conferinţe susţinută la Reşiţa, şeful PNL Caraş-Severin, Marcel Vela.
„Voi propune ca PNL să susţină investiţii pentru a asigura condiţiile de navigabilitate a Dunării, evident pe lângă investiţia într-un Port Cargo la Moldova Nouă. În situaţia în care România deţine 775 de kilometri de autrostradă şi cu o reţea de cale ferată deficitară, am putea să facem din Dunăre principala cale de acces spre Europa. România are 1085 de kilometri de Dunăre, adică deţine 47% din totalul sectorului navigabil al fluviului, ce asigură legătura directă cu nouă state europene, 20 de porturi fluviale şi două canale navigabile care fac legătura cu Marea Neagră şi Portul Constanţa“, a spus liderul liberal.
De cealaltă parte, va fi Autostrada A6, Lugoj – Calafat, care face parte din coridorul Trans Carpatia, traversează Lugoj-Caransebeş-Herculane-Orşova, deci paralel cu E70 va exista A6.
„În viitor, în viziunea mea, de la intersecţia A6 cu drumul spre Bozovici, pe la Iablaniţa, tronsonul se poate reabilita, lărgi şi amenaja direct spre Autostrada Albastră, prin Şopot spre Moldova Nouă. Ideea mi-a venit de la un simplu indicator, acela din intersecţia de la Bozovici, unde se ramifică drumurile spre Iablaniţa şi Şopotul Vechi. Deci, trebuie doar un drum modernizat care să lege A6 de Autostrada Albastră“, a mai spus Vela.
Proiectul pare imens şi ca documentaţie, iar ca realizare oricine ar ridica din sprâncene. Marcel Vela crede însă în el, spunând şi că în privinţa finanţării investiţiilor în Autostrada Albastră, România poate accesa 1,3 miliarde de euro, până în 2020, prin Programul Connecting Europe Facility.
„Cred în Autostrada Albastră, în legătura cu A6, într-un astfel de proiect, voi susţine realizarea lui la fel cum voi susţine, repet, realizarea unui Port cargo funcțional la Dunăre (Moldova Nouă); o cale ferată de tip tram-tren pe relația Reșița –Timișoara; centura de ocolire a municipiului Reșița; legătura rutieră între Oțelu Roșu și Autostrada A1 prin comuna Rusca Montană, Autostrada Timișoara-Belgrad, cu conexiune în zona Oravița“, a mai precizat Marcel Vela.
Să sperăm că măcar câteva dintre aceste idei vor sări de pe hârtii şi vor deveni realităţi…