REȘIȚA – Un proiect de extindere a spațiilor acordate uzinei reșițene a fost la un pas de respingere, pe ideea că investitorii se vor înghesui cândva pe Valea Țerovei și nu vom mai avea ce terenuri să le dăm.
Și subiectul investițiilor de pe Valea Țerovei a constituit un motiv de gâlceavă între aleșii reșițenilor. Pe scurt, o investiție deja existentă acolo, cea a Autoliv – care deja a creat în jur de o mie de locuri de muncă –, a fost la un pas de a nu se putea extinde, din cauza unora dintre consilieri. Inițiativa viza extinderea construcției existente și realizarea unei platforme auto, fapt care a atras opoziția consilierilor PSD. Potrivit proiectului, se cerea concesionarea unei suprafețe de teren de 7.960 de metri pătrați care fac parte dintr-un teren având o suprafață totală de 23.844 de metri pătrați, unde funcționează deja societatea. Terenul însă nu este dat direct celor de la Autoliv, ci către ICCO Facility Development, societate care a ridicat și noua hală din parc.
S-au purtat discuții despre cât de oportună este acordarea unui teren în concesiune pe 49 de ani către o firmă care amenajează ceva pentru alta, acest lanț al înțelegerilor putând avea slăbiciuni. Apoi s-a considerat că n-ar fi normal ca pentru o zonă de parcare să fie blocată o asemenea suprafață în parc. Ioan Popa, primarul Reșiței, a calmat spiritele, explicând că bucata de teren este necesară dezvoltării activității celor de la Autoliv, inclusiv pentru construirea de birouri în afara spațiului halei de producție, și că platforma auto nu cuprinde doar parcarea pentru angajați, ci și facilitățile necesare aprovizionării și distribuției.
În viziunea consilierilor PSD, n-ar fi trebuit ca Autoliv să-și facă acolo parcare, mai ales că va veni o vreme când investitorii se vor înghesui pe Valea Țerovei și nu vom mai avea ce să le dăm. Trebuie să recunoaștem că toți visăm la îngrămădeala investitorilor pe acolo. Însă până una, alta, edilul a precizat: „Parcul Industrial, ICCO Facility care a făcut construcția, hala industrială de 7.400 de metri pătrați pentru Autoliv, ne-a solicitat încă o suprafață pentru o platformă betonată. Ce vor să facă? Vor să-și mărească platformele pe care intri cu TIR-urile la încărcat, vor să facă niște clădiri de birouri și să mărească zona de parcare pentru cei care lucrează acolo. La ora actuală, dacă mergeți să vă uitați în Parcul Industrial, sunt tot timpul cam 80, 120, 130 de mașini parcate longitudinal pe drumurile din incintă. Și bine-înțeles, subiectul a suscitat interes, dispute și discuții. Colegii noștri sunt foarte bine pregătiți, cunosc foarte bine în detaliu ceea ce se întâmplă într-un parc industrial, dar până la urmă proiectul a trecut“.